Selamat Datang!! Alif Dapat RM1029 Bulan ini Dgn Blog ni..CARANYA? Klik Adertlets Bawah ni

Friday, March 5, 2010

Malaysia akan Haramkan gula-gula getah spt singapore

Bagaimana agak reaksi rakyat malaysia apabila gula-gula getah diharam di Negara Malaysia.Mesti ramai yg sokong kan,Yang akan hilang pekerjaan dari kilang gula2 ni pun mungkin akan mogok tanda protes..masa tu suhakam mula la maju kedepan..tapi yg paling ramai sekali ada yg buat tak tahu.Buat buat tak tahu sama seperti buang puting rokok merata-rata,cemarkan alam sekitar..Ada lagi best sampah buang dari rumah yg bertingkat-tingkat..silap2 kalau ada baby dia merangkak dalam tong plastik sampah pun dibuang ..ekekeke..

Iklan di luar negara yg haramkan gula-gula getah ni
SINGAPURA: Republik ini sering dipuji kerana kebersihan dan kehijauannya.
Seorang pegawai kerajaan berkata semalam, kerana alasan itu juga, pihak berkuasa mengekalkan pengharaman gula-gula getah. “Usaha kita untuk mewujudkan kebersihan dan kehijauan serta persekitaran yang selesa untuk didiami dengan mengharamkan gula-gula getah mendapat lebih banyak pujian daripada kritikan,” kata Maliki Osman dari Kementerian Pembangunan Negara kepada Parlimen.
“Kerajaan mengekalkan keputusannya untuk mengharamkan gula-gula getah sebagai rasional, berdasarkan pengekalan kebersihan dan suasana kehidupan yang selesa untuk dinikmati semua warga Singapura,” kata Maliki. Singapura mengharamkan penjualan gula-gula getah pada 1992 dengan alasan menjaga kebersihan, lebih-lebih lagi selepas perbuatan beberapa penumpang melekatkan sisa gula-gula itu pada penderia pintu kereta api komuter, menyebabkan perkhidmatan pengangkutan itu terganggu. - AFP

2 comments:

Eqah Zaque Billetdoux said...

Jarang bilet makan gula getah ne

alif said...

ooo...tu la..sama la alif pun.hehe..makasih comment..dalam masa 2 saat alif akan cari page billet dan coment sana lak